Azamara benoemt Lisa Kauffman tot Chief Marketing Officer

Azamara Cruises heeft aangekondigd dat Lisa Kauffman is aangesteld als Chief Marketing Officer. In haar nieuwe rol zal Kauffman verantwoordelijk zijn voor alle marketing- en communicatieactiviteiten binnen het bedrijf. Dit omvat onder andere e-commerce, productontwikkeling, samenwerking met reispartners, merkstrategie, sociale media, mediacampagnes, public relations, loyaliteitsprogramma’s voor gasten en interne communicatie.
Dondra Ritzenthaler, CEO van Azamara Cruises, liet weten: “We zijn ontzettend blij dat Lisa Kauffman zich bij de Azamara-familie voegt. Haar uitgebreide ervaring in strategische marketing en de reisbranche sluit perfect aan bij onze missie om reizigers onder te dompelen in culturele ervaringen die zorgen voor diepere en betekenisvolle connecties met de bestemmingen die we aandoen.”
“Haar passie voor storytelling, haar focus op de gast en haar talent voor merkontwikkeling zullen een belangrijke rol spelen in het verder versterken van Azamara’s positie als specialist in kleinschalige cruises met een sterke focus op bestemmingservaring,” voegde Ritzenthaler toe.
Kauffman reageerde: “Het is een eer om deel uit te maken van Azamara, een bedrijf dat ik al lange tijd bewonder vanwege de toewijding aan diepgaande reiservaringen en onvergetelijke momenten voor gasten.”
“Het is een spannend moment voor Azamara, en ik kijk ernaar uit om samen met het getalenteerde team ons merk verder te ontwikkelen, de band met onze gasten te verdiepen en nog meer reizigers te inspireren om de wereld met Azamara te ontdekken,” aldus Kauffman.
In een persbericht liet Azamara weten dat Kauffman hiervoor werkzaam was als Chief Marketing and Experience Officer bij Starboard Group, wereldwijd marktleider in vakantie-retail. Daar gaf ze leiding aan wereldwijde B2B- en B2C-marketingstrategieën, digitale innovatie, geïntegreerde communicatie en ‘Retailtainment’ – een combinatie van retail en entertainment.
Voor haar tijd bij Starboard bekleedde Kauffman leidinggevende marketingfuncties bij onder andere Perry Ellis International, Celebrity Cruises, Macy’s Florida en The Walt Disney Company.
Azamara benadrukt dat Kauffman binnen al deze organisaties blijk heeft gegeven van haar passie voor het bouwen van sterke teams en het behalen van uitstekende bedrijfsresultaten in sectoren als retail, mode, consumentengoederen en cruises.
Daarnaast is ze actief als bestuurslid bij Goodwill Industries of South Florida en zet ze zich in voor het begeleiden van opkomende vrouwelijke leiders in het bedrijfsleven.
Reactie